Dialog- og netværksmøde 2024: Slides

Slides og andet materiale

På denne side kan du finde slides, links og rapporter, som oplægsholderne refererede til ved DMKs Dialog- og Netværksmøde 25. september 2024. 

Når kunsten skal være mere for flere – fra et undervisningsperspektiv

Ved Søren Friis Møller, Ph.d., Projektleder, forskning og kompetenceudvikling, DMK

Kulturskolelærervirket og professionsudvikling 

Ved Gry Sagmo Aglen, Ph.d., Lektor i musik, Institutt for kunstfag og kulturstudier, Høgskolan
i ­Innlandet, Norge

(phd-afhandling)

Trivsel er en kunst

Ved Jes Gram, Leder, Furesø Musikskole

Arbejdet med “Mød Musikken” har haft vidtrækkende konsekvenser for et stort antal børn og unge med autisme og ADHD i Furesø, og har været med til at ændre den politiske (og pædagogiske) dagsorden. Seks andre kommuner er nu igang med Furesø-modellen som en del af Kulturmetropol-samarbejdet, og laver lokale forsøg/prøvehandlinger netop nu (efterår 2024).

Herunder materialer med ophav i modelforsøget “Mød Musikken”, der var en del af Kulturministeriets landsdækkende indsats ‘Grib Engagementet’ (2021-2022).

Materialer med ophav i “Mød Musikken” (2022-2023)

Publikation

Videodokumentar 1  

Videodokumentar 2

Kulturmonitor 1

Kulturmonitor 2

Evalueringsrapport

Fagartikel i Musikskolen

Nyheder ‘Kulturmetropolen møder musikken’ (2024):

Gaffa

Skolemonitor

Kulturmonitor

Mini-survey