Vi er ikke færdige med at tale om fællesskaber i skolen – og det bliver vi nok aldrig, for fællesskaberne omkring vores børn og unge er en bærende del af fundamentet under deres udvikling, trivsel og læring.
Vilkårene for fællesskaberne ændrer sig hele tiden. Ikke mindst mediehastigheden er med til at accelererer processerne omkring fællesskabernes opståen, forandring, udvikling og opløsning. Og så må vi ikke glemme, at ’fællesskaber’ ikke er et mål i sig selv. De skal være trygge, forpligtende og inkluderende. Og så skal de i øvrigt give plads til individet. Det mener vi i hvert fald når vi står udenfor og kigger på fællesskaberne. Men hvordan ser det ud indefra?
Uanset, om det er faglige fællesskaber eller sociale fællesskaber, så betyder det noget, hvad vi konkret er fælles om. Er vi fælles om at lære noget? Er vi fælles om en sang? Et spil? En leg?
De spørgsmål søges der svar på ved Dansk trivselsforum 2023.
Læs mere HER
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.