Ny pulje støtter praksisnær uddannelse: Sådan skaber I forløb lokalt (formular)

Indsamling af cases

"*" indikerer påkrævede felter

DMK indsamler til inspiration cases og gode eksempler på, hvordan Kultur- og Musikskolerne rundt om i landet laver tilbud, hvor opkvalificering af pædagogisk personale er målet.

Om dig

Navn*
E-mail*

Om skolen

Om casen

Her kan du komme med et bud på en fængende overskrift
Beskriv forløbet/undervisningen/kurset (Her skal der svares på hvem, hvad, hvor)
Hvorfor har I igangsat forløbet/undervisningen/kurset? (Tilføj gerne et citat fra en leder)
Beskriv de vigtigste erfaringer fra forløbet. (Tilføj gerne et citat fra en underviser)
Maks. filstørrelse: 64 MB.

Indstilling af kandidat til DMKs bestyrelse 2025

Baggrunden for MÆRKBAR er ønsket om større mangfoldighed i musikalske fællesskaber.

En række undersøgelser (*) har påvist en markant ulighed i adgang til musikalsk udvikling og karriere i Danmark.

Musik- og kulturskolerne er med deres lovfastsatte placering i alle kommuner den største vækstlagsaktør på musikkens område. Sektoren bærer derfor et medansvar for de alvorlige strukturelle udfordringer i musiklivet som nævnt ovenfor. Samtidig giver den centrale placering i fødekæden skolerne en enestående mulighed for, i samarbejde med andre væsentlige aktører, lokalt at skabe de nødvendige strukturelle forandringer for et mere inkluderende og bæredygtigt musikliv.

  • DMK er overordnet programejer.
  • Rytmisk Musikkonservatorium er videnpartner med ansvar for evaluering og kompetencespor.
  • MÆRKBAR har modtaget støtte fra Tuborgfondet.

Kulturens Analyseinstitut har sideløbende med MÆRKBAR programmet, modtaget støtte fra Tuborgfondet til at gennemføre en national kortlægning og fem demokratiske laboratorier, hvor unge og aktører skaber løsninger sammen. Resultaterne samles i et digitalt handlekatalog og formidles til kommuner, institutioner og miljøer, så data bliver til handling. Arbejdet i MÆRKBAR og Kulturens Analyseinstituts kortlægning vil blive koordineret.