Kunst i hverdagen: Rytmer er et sprog på tværs af nationaliteter 

I DMK ønsker vi, at alle landets kommuner lader sig inspirere af hinanden. Derfor har vi samlet en række eksempler fra nogle af de musik- og kulturskoler, der på hver sin måde engagerer borgerne. I nordjylland finder man et at de eksempler, man kan lade sig inspirere af:

I børnehaven BørneUniverset i Hobro har de oplevet, hvordan rytmer kan være et sprog på tværs af nationaliteter og har samtidig fået øjnene op for, at musikstunder rummer både læring og giver mod. 

I det nordjyske projekt LegeKunstGødning, hvor 44 dagtilbud i 11 nordjyske kommuner får besøg af en kunstner eller en kulturskolelærer, har børnehaven BørneUniverset haft særligt fokus på mere kunst i hverdagen. Som en del af forløbet har ­institutionen haft otte besøg af en kulturskolelærer fra ­Mariagerfjord Kulturskole. 

Målet er at skabe mulighed for, at børnene sammen med deres ‘hverdagsvoksne’ og eksterne undervisere skaber legende, inddragende og forunderlige forløb hjemme i deres egen institution.

LÆS MERE HER

 

Du kan se mange flere inspirerende cases HER 
Mini-survey