Rabalder 2024-2028 – Ansøg (Opsamling)
Ansøgning til Rabalder (Opsamling)
Vigtige datoer
1. oktober 2024: Der åbnes for ansøgninger
15. december 2024: Ansøgningsfrist
Primo februar 2025: Tilbagemelding til alle ansøgere
9. april 2025, kl. 11 – 16: Projektopstartsmøde for deltagere (Nordea Fonden: Heering House, Overgaden Neden Vandet 11, 1414 København)
August 2025: Opstart af Rabalder 2025/2026 – 2028/2029
For at deltage i Rabalder forpligter ansøger sig til:
- Et gensidigt samarbejde mellem SFO og musik- og kulturskole
- Gennemføre evalueringsforløb via logbog.
- Gennemføre min. en-til to årlige fremvisninger / koncerter.
- Gennemføre mindst tre formidlingstiltag pr. skoleår.
- Deltage i hele projektperioden og bidrage aktivt i det overordnede projekts et til to årlige videndelingsaktiviteter.
- Dele viden og erfaringer gennem bl.a. logbog, og bidrage til kommunikation af indsatsen via egne samt DMKs platforme.
- Rabalder-aktiviteten afvikles minimum en gang om ugen i minimum 25 uger.
Der vil i udvælgelsen af deltagere i projektet være fokus på geografisk spredning på landsplan samt forskellighed/variation i de kunstneriske aktiviteter.
Udvælgelse af Rabalder projekterne foretages af Rabalders styregruppe
Lars Søgaard Jensen, medlem af BUPLs forretningsudvalg med ansvar for bl.a. skole/fritids-området
Dorte Torp Andreas, Næstformand Skolelederforeningen,
Stine Klausen, Chef Center for Kultur, Idræt og Fritid, Glostrup Kommune og medlem af Børne og Kulturchefforeningen, BKF
Lotte Trangbæk, Generalsekretær, DMK
Projektleder: Maja Joss Børch